Semuc Champey, Guatemala

11 juni 2017 - Semuc Champey, Guatemala

Na een lange (zeer hobbelige) busrit kwam ik aan bij Lanquin, waar me een gratis tuktuk rit naar het hostel stond te wachten, waarvan ik niet zeker wist of ik hem kon vertrouwen. Intuïtief en met mijn zakmes vlakbij sprong ik in de tuktuk die me naar het hostel El Muro bracht. Daar wachtte een shotje (eigenlijk bedoel ik meerdere) rum met limoen op me, wat resulteerde in een potje drinking jenga. Met 2 Britse meiden en een (vrij simpele en platte) Brit heb ik de hele tijd opgetrokken.

Het hostel keek uit over de jungle, mega mooi. Nog mooier was de autorit naar Semuc champey -  waarin we moesten staan (als vee) achterin de auto - en we een uur lang prachtig uitzicht hadden over meren, bergen en jungle. Waar sommigen het mega eng vonden, vond ik het super mooi! In de grot kregen we een kaars, werden we geverfd met zwarte kool en mochten we gaan zwemmen (met 1 hand). Aan het einde was een grote grot waar we vanaf konden springen. Als 1e ben ik naar boven geklommen (lees: de gids tilde me) en sprong ik in het water, mega spannend! We kochten een biertje voor het tuben, zodat we die konden drinken tijdens de tocht en de tocht werd afgesloten met een sprong van een 10m hoge brug. Na de hike naar het prachtige viewpoint waren we compleet bezweet wat we afspoelden in de poelen. Daar konden we onder grote stenen (best eng) doorzwemmen en van natuurlijke glijbanen glijden.

(En nu ga ik naar Belize, straks ga ik verder)