Antigua, guatemala

29 mei 2017 - Antigua Guatemala, Guatemala

Joehoe,

Deze blog schrijf ik lekker met een 'locale cocktail' op tafel, dus geniet ervan!

Antigua; een stadje in Guatemala ten noorden van Guatemala-city, lijkt met zijn gekleurde huisjes en de kinderkopjes op Trinidad in Cuba en komt mega chill over. Vanuit de stad zie je de 3 vulkanen, dus iemand die wel een normaal coördinatie vermogen heeft zou zich daarmee kunnen oriënteren.

Met twee Australische meiden die ik op het station ontmoette, heb ik de dagen erna gereisd en geborreld. We hebben lekker een dagje rond gewandeld in het stadje en een beetje geshopt. Vooral de cowboylaarzen zijn hier een droom (think about cowboy meets Guatemala fabric)! Met moeite heb ik ze laten staan.. we zijn gaan vlammen met gigant Jenga en hebben zowaar het record verbroken. Beloond met  eten op het dakterras: chicken fajitas! First local meal, met bonenpadta afgemaakt. En om 21u lag ik er compleet af en ben ik gaan slapen, Merci jetlag!

Meest kenmerkende activiteit was de hike naar acatenenga, de vuurspuwende vulkaan. Zeker een zware hike naar boven (met backpack met tent, slaapzak, matje, kleding), vooral de zware regenval het laatste half uur, waardoor het pad wegspoelde. 20 min wachten in de keiharde regen om de tent (alsnog in de regen) op te kunnen gaan zetten, hielp ook niet mee. Maaaaaar meteen droge kleren aangetrokken en in de slaapzakken gekropen en lekker met zijn vieren gekletst en spelletjes gespeeld in de tent terwijl de regen bleeeeeeef gaan. De volgende ochtend om 4u opgestaan voor kampvuur en een prachtige zonsopgang. En ja IK HEB ECHT LAVA ZIEN SPUGEN! Sowieso worth it dus, inclusief de 2 dagen later nog steeds spierpijn.

En gelukkig is het me wederom gelukt om de dag voor een busreis teveel te drinken en te gaan stappen, dus brak de bus in gegaan naar san Pedro. En nu zit ik met een halve liter cocktail die naar tomatensoep smaakt en waar ik ,gok ik, stiekem best wel tipsy van ga worden: maaar alles verkoopt als het 'local' is en stiekem smaakt het ook best wel grappig :)