Lago Atitlan

10 juni 2017 - San Pedro, Guatemala

Inmiddels 2 weken verder, schrijf ik dit blog vanuit een hangmat, so sit back, relax and Enjoy!

Grappig om te merken dat ik eerst best sceptisch was over een meer en me afvroeg hoe een meer nou precies zo majestueus kan zijn dat je er verliefd op wordt. Na in san Pedro en santa Cruz te hebben geslapen snap ik het helemaal! Het is een kratermeer en dus omgeven door vulkanen met heel mooi zicht.

San pedro is Een stadje met een zeer groot aantal Israëlische mensen, falafel op elke straathoek, zeer kleine straatjes (waar je niet alleen wil lopen s avonds) en een mooi uitzicht. Ook wel echt een partyoord en echt charmant is het stadje zelf niet.. maaar wel weer leuke mensen ontmoet! met een Duitser, een kerel Oekraïne en een Bosniër hebben we kajaks gehuurd en zijn we gaan peddelen. Het uitzicht op het meer was prachtig!

toen ik met de boot naar santa Cruz vertrok was het moment dat ik compleet sprakeloos werd van hoe mooi het is. Iedereen heeft paleisjes gebouwd aan het water met uitzicht over het meer en het gebied ademt een soort rust uit. Omdat het hoog ligt, is het relatief fris, maar toch lekker zwemmen in het heldere water. Dat heb ik natuurlijk ook lekker gedaan, vanaf de pier van mijn hostel. Mijn hostel was Iguana perdida, waarbij het lijkt alsof je in de jungle zit met hangmatten en ze organiseren iedere avond een community dinner (iedereen tegelijk aan tafel). Santa Cruz is zelf mega charmant, klein en het voelt niet toeristisch. Met 2 Canadezen zijn we het hele stadje doorgestruind en genoten we van het prachtige uitzicht op het hoogste punt. Mijn lokale kippenbout gaf ik aan een straathond. In 2 sec had hij het hele bot op! Hij had hem blijkbaar harder nodig dan ik..